Ami az újságból kimaradt:
Marklin Dispolok C-Sinus motorral - kiegészitések

 Néhány szó a Marklin Sinus motorjáról, felépitésérõl, mûködésérõl. A középsõ rész - a hagyományos motornál a forgórész - az állórész, amely kilenc kis tekercsbõl áll. A forgórész pedig nem más, mint egy köpeny, 12 pólussal, e köpeny közepén levõ tengely adja a hajtóerõt. A motor elõnye, hogy a nincs kopó alkatrész, nincs koszolódó szénkefe. A forgóáram elvét követve mûködik. Igazi elõnyeit lassúmenetben élvezhetjük, a vonóerõ sokkal lassabban és majdnem lineárisan csökken. Az áramfelvétele is lényegesen kissebb. A rángatás egyáltalán nem jellemzõ a motorral szerelt modellekre. A Marklin ES64 Dispolok részletes tesztje a V&M 2001 decemberi számában olvasható.


C-Sinus motor metszeti ábra                                                 Az állórész felépitése


Jelleggörbe


A motor beépitve egy Dispolok modellbe


A teszt alanyául szolgáló Marklin modell
(A képekre kattintva nagyobb méretben is megtekinthetõek!)

Vissza a modellezés oldalra

Vissza az aktuális szám tartalmához

Ábrák: Marklin Fotók: Egly Tibor