Nemrégiben indult egy átfogó ismertetõ honlap, a www.virtualisvasut.hu. Szerkesztõje nem kis feladatot vállalt magára, folyamatosan hírt ad a virtuális vasutak világában történtekrõl, de programtesztek, trükkök, tippek is megtalálhatóak oldalán. Mindenkinek jó szívvel ajánljuk, akik a vasút ezen ágával is szeretnének megismerkedni.
A legismertett hazai TS fórum itt található: http://marci.triak.hu Itt érdemes kérdéseinket feltenni, de elõtte olvassunk bele a futó topicokba, mert jó eséllyel már minden problémát átbeszéltek, esetleg többször is. Szintén itt található linkgyûjtemény is, nagyon jó kiindulópont kezdõ TS-felhasználóknak!
A nyugat-dunántúl projekt - http://deli.triak.hu
Immár hazánkban
is elérhetõ az Auran cég új játéka,
a Trainz. A játék két legfõbb újítása
a Microsoft Train Simulatorral szemben, hogy teljesen moduláris,
bõvíthetõ felépítésû valamint
az, hogy az alap csomag tartalmaz pálya-szerkesztõt is. A
Trainz-ben nincsenek végrehajtható küldetések.
Az alapötlet az volt, hogy mindenki elkészíthesse saját
virtuális terepasztalát és üzemeltesse. Ezért
a "hagyományos" vezérállás helyett választhatjuk
a DCC control üzemmódot. Ekkor a vonatokat egy, leginkább
ROCO
Lok-mausra hasonlító kezelõpanellel irányíthatjuk.
A vezetõ és a pályaszerkesztõ modulon kívül
a program alapkiépítésben tartalmazza a "Collector"
nevû modult is. A Collector a szabadon bõvíthetõ
jármûgyûjteményt vonultatja fel, valamint az
egyes jármûvek mûszaki adatai is megtekinthetõek
benne. A modulok száma egyenlõre ennyi, késõbb
igérik a pályamesteri, váltókezelõi,
gépészeti modulokat. A grafika nagyon szép, az eddigi
legszebb, a pályaszerkesztõ megoldásai szellemesek
és egyszerûen használhatóak. Sajnos, a program
ezen elõnye egyben a hátránya is: a gépigénye
igen nagy. Aki komolyabb vasúttársaságot szeretne
üzemeltetni, legalább egy PII 850Mhz processzorral és
GeForce2 videokártyával kell rendelkezzen. Akárcsak
a Microsoft termékéhez, a Trainz-hez is elérhetõek
már a magyar kiegészítõk: http://www.trainz.hu
címen.
A program honlapja: http://www.virtualtrainz.com
Társaságunk
2001. április 21-én kezdte meg mûködését,
rendkívül rövid, néhány hetes elõkészítõ
munka után. Az üzem felvételekor az MVV mintegy 500-600
kilométernyi vasútvonalon közlekedtetett vonatokat.
2001. május 26-án sikeresen bemutatkozhattunk a fix.tv (www.fix.tv)
mûsorán.
Az elmúlt lassan
egy éves tevékenységünk ideje alatt a német,
osztrák, cseh, szlovák és mindenek elõtt a
magyar vasútvonalakon tevékenykedtünk. A közös
használatú (általában államvasúti
tulajdonú) vonalakon kívül az MVV rendelkezik néhány
saját vonallal is:
-Szob - Kemence
-Letkés - Ipolyszalka
(Salka; Szlovákia)
-Fehmarnsund - Orth
-Rochlitz (Sachs.) - Narsdorf
-Rochlitz (Sachs.) - Waldheim
-Altenhain - Obersalach
-Breitenmühle - Weißenring
A közeljövõben
tervezzük felvenni a forgalmat a Kemence — Ipolyság — Drégelypalánk
és a Baja — Zombor vasútvonalon. Hálózatunk
folyamatosan fejlõdik, terjeszkedik, elsõsorban az „elfelejtett”
cseh, szlovák és persze magyar tájakon. A vonatforgalmat
ma már közel 600 darab saját tulajdonú vontatójármûvel
látjuk el. Ezeknek többsége (jelenleg 210 darab) egy-
vagy többáramnemû villamos mozdony. Az MVV jelenleg a
hálózat fejlesztésén kívül fõ
célként a vasúttársaság portáljának,
az MVV Online-nak a fejlesztését tûzte ki. Szeretnénk
egy olyan internetes arculatot kiépíteni, amellyel jelenleg
csak néhány vasúttársaság rendelkezik.
Szeretnénk, ha az MVV Online a hazai és a külföldi
vasúti szimulátorokkal, azon belül is fõleg a
RailSim-mel foglalkozók egyik fõ célpontja lenne.
Ennek az elvárásnak ma már oldalunk (ami talán
bátran nevezhetõ portálnak) többé-kevésbé
megfelel. Jelenleg 18 fõ aktív dolgozónk közel
3000 km vasútvonalon lát el többé-kevésbé
rendszeres vasúti forgalmat a vontatási szakterületen.
A tagfelvétel igen egyszerû. A jelentkezni szándékozó
kitölti a regisztrációhoz szükséges kérdõívet
és ezzel (miután elküldte az MVV részére
és annak beérkezésérõl visszaigazolást
kapott) az MVV teljes jogú tagja lett. Természetesen ez a
tagság nem kötelezettségek nélküli. Havonta
két-három alkalommal (vagy kérésére
sûrûbben) változatos vezényléseket juttatunk
el a dolgozóhoz, amit a Hálózati Végrehajtási
Utasításunk betartása és a menetokmányok
vezetése mellett teljesít. Miután a menetokmányt
(menetlevelet, szükség esetén sebességmérõ-regisztrátumot,
eseménykönyvet, stb.) visszaküldte az MVV részére,
a menet bekerül a statisztikánkba, és ezzel jogosulttá
válik egy következõ vezényelt menet leutazására.
Ha további kérdése
van, bátran forduljon Halász
Péterhez, a pályavasúti és gépészeti
szakigazgatóhoz. Az MVV honlapja itt található: http://www.mvv-online.de.vu